VIOS/Spes 1 – Oranje Wit 1

Datum wedstrijd: 24 sep 2023

Deze zondag mocht Oranje Wit het in een uitwedstrijd opnemen tegen VIOS/Spes uit Ottersum.

Op papier een lastige tegenstander voor de Leunse ploeg. De opdracht voor Oranje Wit deze zondag is duidelijk, blijven focussen op het eigen spel en vertrouwen uitstralen.

Op het sportpark in Ottersum is het VIOS/Spes die de score weet te openen. Toch creƫert Oranje Wit in het begin van de wedstrijd voldoende kansen om de aansluiting te pakken. De ploeg uit Leunen verzuimt echter de kansen te verzilveren, waardoor het na 10 minuten tegen een 4-0 achterstand aankijkt. Na een kwartier spelen weet Oranje Wit de korf te vinden en het gat wat te verkleinen 4-2. Toch is het de thuisspelende ploeg die makkelijker tot scoren komt en het gat vergroot naar 7-2.

Het einde van de tweede helft is voor Oranje Wit en beide ploegen gaan rusten met een 8-5 ruststand.

Na de rust start Oranje Wit sterk en naderen zij VIOS/Spes voor de eerste keer in de wedstrijd op een doelpunt, 8-7. In deze fase is de uitploeg ook beter, maar lukt het niet om dit ook op het scorebord te zetten. Het is vervolgens VIOS/Spes die weer een gat weet te slaan 11-7. In het vervolg blijven beide team scoren en is het de ploeg uit Leunen die met het laatste doelpunt een 14-11 eindstand op het scorebord zet.

Hoewel de wedstrijd niet is gewonnen, keert de Leunse ploeg met een goed gevoel huiswaarts. Het goeie en sterke spelbeeld geeft vertrouwen voor de komende wedstrijden.

Komende zondag speelt Oranje Wit opnieuw een uitwedstrijd, deze keer tegen De Korfrakkers uit Erp, om 14:30u.

Doelpunten:

Maureen Drabbels 3x, Tess van der Cruijsen 3x, Noa Fleurkens 1x, Anouk Reintjes 1x, Gwen Baken 1x, Jessica Klaassens 1x, Anne Weijs 1x.