VIOS/Spes 1 – Oranje Wit 1

Datum wedstrijd: 10 dec 2023

Vandaag stond er voor Oranje Wit een uitwedstrijd tegen VIOS/Spes op het programma. Buiten kwam Oranje Wit net te kort, maar deze zondag voelde de ploeg uit Leunen dat er kansen lagen om met punten naar huis te gaan. De ploeg uit Leunen had zich wel voorbereid op een fysieke wedstrijd.

Na een sterk begin van VIOS/Spes keek Oranje Wit na 10 minuten tegen een 4-2 achterstand aan. Toch kwam de uitploeg ook beter in het spel en wist tot betere kansen te komen, zo kwamen ze na 20 minuten terug tot 7-6. Vervolgens bleef de stand gelijk op gaan en werd het een fysieke wedstrijd. Zo stond er na de eerste helft een 10-9 stand op het scorebord.

Na de rust duurde het even voor dat er weer gescoord werd, maar het was de Leunse ploeg die dat als eerste deed en zo de stand weer gelijk trok. Hierna bleven beide ploegen scoren, bij de 11-12 kwamen de oranjehemden voor het eerst op voorsprong. Deze voorsprong werd niet lang vastgehouden en zo stond het met nog dik 10 minuten te spelen in deze ontzettend spannende wedstrijd 15-15. Oranje Wit kwam door een afstandsschot nog een maal op voorsprong, maar VIOS/Spes wist uiteindelijk aan het langste eind te trekken. In een zeer fysieke wedstrijd, waar een gelijkspel zeker verdiend was geweest, won de thuisploeg de wedstrijd nipt met 17-16. Met opgeheven hoofd keerde Oranje Wit terug naar Leunen.

Volgende week speelt Oranje Wit een thuiswedstrijd tegen de Korfrakkers, om 15:00u.

Doelpunten: Anne Lutters, Jessica Klaassens, Lizzy Michels (allen 3x); Maureen Drabbels, Anne Weijs, Tess van der Cruijsen (allen 2x); Loes Weijs (1x).