Rosolo 1 – Oranje Wit 1

Datum wedstrijd: 28 jan 2024

Deze zondag mocht Oranje Wit afreizen naar Reusel voor een uitwedstrijd tegen Rosolo, de huidige koploper in de topklasse. Vooraf is duidelijk dat er een pittige wedstrijd op het programma staat.

In de beginfase van de wedstrijd gaat het nog even gelijk op en weet Oranje Wit mooie kansen te creƫren. Helaas is de ploeg uit Leunen wat ongelukkig in de afronding. Via een vrije worp weet de ploeg voor het eerst tot scoren te komen en dit resulteert in een 1-1 stand. Hierna is het Rosolo die zeer trefzeker is en gebruik maakt van de foutjes aan de zijde van Oranje Wit. Beide teams gaan rusten met een 11-2 ruststand.

Toch blijft Oranje Wit de tweede helft met opgeheven hoofd korfballen. Rosolo blijft de bovenliggende partij en weet gemakkelijk de korf te vinden. Door het missen van twee strafworpen maakt de ploeg uit Leunen het zichzelf niet gemakkelijker. Ze weten in de tweede helft nog wel driemaal de korf te vinden. Aan het eind van de wedstrijd staat er een einduitslag van 19-5 op het scorebord. Vanuit hier kijkt de Leunse ploeg weer vooruit naar de belangrijke wedstrijden die de komende weken op het programma staan. Voor komende zondag is DDW de tegenstander, deze wedstrijd wordt gespeeld in de Wetteling om 15.05u.

Doelpunten: Maureen Drabbels (2x), Loes Weijs (1x), Lizzy Michels (1x), Anouk Reintjes (1x).