Prinses Irene 1 – Oranje Wit 1

Datum wedstrijd: 5 mei 2024

Deze zondag mag Oranje Wit het opnemen tegen Prinses Irene uit Nistelrode, die momenteel hekkensluiter is in de topklasse. Bij winst doet de Leunse ploeg belangrijke zaken voor klassebehoud en dus zijn de belangen van deze wedstrijd voor beide ploegen groot.

Het is Oranje Wit dat deze wedstrijd goed begint en vroeg in de wedstrijd een 3-0 voorsprong pakt. Hierna komt er wat onrust in de ploeg, waardoor Prinses Irene de kans krijgt om de stand weer gelijk te trekken, 3-3. Ook weet de ploeg uit Leunen de kansen die ze krijgen niet te verzilveren, waardoor het onnodig spannend blijft in de eerste helft.

Beide ploegen gaan rusten met een 3-4 ruststand.

In de tweede helft start Oranje Wit weer sterk en slaat het opnieuw een gat van 3 doelpunten. Toch blijft het hierna opnieuw slordig en maakt de Leunse ploeg het zichzelf lastig. Hierdoor blijft de spanning in de wedstrijd. Met nog 6 minuten op de klok en een 9-9 tussenstand is een goed slotoffensief van belang. Er worden in de laatste minuten nog een aantal honderd procent kansen gemist aan beide kanten en met nog een aantal tellen op de klok krijgt Oranje Wit een strafworp. Na een aantal missers in de wedstrijd, wordt deze strafworp wel koelbloedig afgemaakt. En dus wint Oranje Wit nipt met 9-10 in een wedstrijd waarin ze het zichzelf vooral erg moeilijk hebben gemaakt.

Door het verlies van de naaste concurrentie klimt Oranje Wit naar de 3de plek op de ranglijst.

Zondag mag Oranje Wit het opnemen tegen de Korfrakkers uit Erp, die momenteel 2e staan. Deze wedstrijd is thuis op Sportpark ’t Klaverblad om 13.00u.

Donderdag 16 mei staat de halve finale van de beker op het programma, tegen goede bekende Vios-Spes. Ook deze wedstrijd is thuis om 20.00u.

Tess van der Cruijsen &  Anne Weijs (beide 3x), Jessica Klaassens, Maureen Drabbels, Lizzy Michels & Anouk Reintjes (allen 1x)