Oranje Wit 1 – Prinses Irene 1

Datum wedstrijd: 17 sep 2023

Voor Oranje Wit stond afgelopen zondag weer de eerste competitiewedstrijd op het programma. De Leunse ploeg, uitkomend in de topklasse, mocht het thuis opnemen tegen Prinses Irene. Met een aantal nieuwe meiden aan de zijde van de thuisploeg was de spanning in het begin van de wedstrijd voelbaar. Oranje Wit begint niet scherp aan de wedstrijd en is aanvallend erg onrustig. Het is dan ook Prinses Irene die in de beginfase als eerste tot score komt en een 0-2 voorsprong pakt. Via een strafworp kan Oranje Wit wel in het spoor van de tegenstander blijven 2-1. Pas na 20 minuten spelen wordt de stand gelijkgetrokken en staat er een 3-3 stand op het scorebord. Toch is het vervolgens Prinses Irene die opnieuw op voorsprong komt en deze weet vast te houden tot aan de rust 5-7.

In de rust is de coach duidelijk, meer rust brengen en als team gaan korfballen.

In de tweede helft lukt het om deze opdracht beter uit te voeren. Er komt meer rust in de ploeg, wat resulteert in een aantal mooie doelpunten. Met vier doelpunten op rij komt Oranje Wit voor de eerste keer in de wedstrijd op voorsprong en staat er met nog 20 minuten spelen een 9-7 stand op het scorebord. Beide ploegen scoren nogmaals, waarna er nog een kwartier te spelen is.  Het laatste kwartier staat de thuisploeg verdedigend sterk, maar lukt het niet om de velen kansen in de aanval te verzilveren. Hierdoor wordt het publiek getrakteerd op een spannende slotfase als Prinses Irene drie minuten voor tijd de stand op 10-9 zet. In de laatste minuut weet Oranje Wit door middel van een strafworp de spanning uit de wedstrijd te halen en zet een 11-9 eindstand op het scorebord. De twee belangrijke punten blijven in Leunen.

Volgende week speelt Oranje Wit een uitwedstrijd tegen Vios-Spes in Ottersum om 14.00u.

Doelpunten: Tess van de Cruijssen 4x, Maureen Drabbels 3x, Jessica Klaasens 2x, Loes Weijs 1x, Anne Weijs 1x.