Oranje Wit naar halve finale beker (Oranje Wit 1 – MKV 1)

Datum wedstrijd: 25 apr 2024

Na het nipte verlies van afgelopen zondag tegen VIOS/Spes mocht Oranje Wit deze koude donderdagavond aantreden in de kwartfinale van de beker tegen MKV uit Milheeze. Oranje wit had vertrouwen getankt en zo gingen ze dus ook het veld in. Toch was het MKV dat in de eerste minuten de voorsprong pakte en uitliep naar 1-3. De thuisploeg werd na een time-out weer op scherp gezet en nam het heft in eigen hand. Zo hebben ze na een paar minuten de stand weer gelijk getrokken, 4-4. Voor rust loopt Oranje Wit na goed uitgespeelde aanvallen uit naar een stand van 10-6.

Nadat iedereen weer uit het lokaal was, kon de wedstrijd hervat worden en ging de Leunse ploeg door waarmee het begonnen was, scoren. Met nog 10 minuten op de klok stond er een comfortabele 13-7 stand op het bord. Oranje Wit heeft nog een slotoffensief in huis en maakt in de laatste minuut met twee doorloopballen nog twee goals. Zo klinkt het eindsignaal bij een 16-8 stand.

Na een half uurtje wordt bekend dat Oranje Wit in de halve finale op donderdag 16 mei om 20u in Leunen mag aantreden tegen VIOS/Spes, waar ze na afgelopen zondag met veel vertrouwen in zullen gaan. Eerst wordt zondag 5 mei de competitie hervat bij laagvlieger Prinses Irene.

Doelpunten: Anne Lutters (4x), Maureen Drabbels en Jessica Klaassens (beide 3x), Tess van der Cruijsen (2x), Lizzy Michels, Loes Weijs, Gwen Baken en Anne Weijs (allen 1x)