Oranje Wit 1 – VIOS/Spes 1

Datum wedstrijd: 3 mrt 2024

Deze competitieronde stond voor Oranje Wit de thuiswedstrijd tegen VIOS/Spes op het programma. Een tegenstander waarbij vooraf duidelijk is dat ze de fysieke duels niet uit de weg gaan.

Het is VIOS/Spes die via een vrije worp de score van deze zondag weet te openen en binnen 10 minuten uitloopt naar een comfortabele 3-7 voorsprong. Oranje Wit begint de wedstrijd wat onrustig en gaat mee in het snelle spel van de tegenstander. Na wat tactische aanpassingen door coach Davy Wind komt de thuisploeg beter in hun spel en weten ze na 20 minuten spelen het gat te verkleinen naar 8-10. Na een sterke eerste helft van de Leunse ploeg gaan beide ploegen rusten met een 8-11 tussenstand.

In de tweede helft komt Oranje Wit weer sterk uit de kleedkamer en via een afstandsschot weten zij ook als eerste te scoren 9-11. De thuisploeg heeft de zaken direct goed op orde, staat verdedigend sterk en weet goede kansen te creƫren. Zo wordt het gat verkleind tot 1 doelpunt, 11-12. Wel zoekt de tegenstander steeds meer het fysieke duel op, waardoor er een pittige wedstrijd ontstaat. Beide ploegen blijven scoren en met nog een kwartier te spelen zit er nog volop spanning in de wedstrijd, 12-14. Hierna breekt er een periode aan waarin de thuisploeg moeite heeft om de kansen te verzilveren, terwijl VIOS/Spes de korf wel weet te vinden. Hierdoor lopen ze met nog 10 minuten op de klok uit tot 12-19. Toch blijft Oranje Wit, zoals iedere wedstrijd, als team strijden tot het eind. Met nog drie doelpunten op rij wordt de eindstand bepaald tot 15-19.

Ondanks het verlies verlaat de ploeg uit Leunen, onder luid applaus van het thuispubliek, het veld met opgeheven hoofd en kijken ze terug op een sterke wedstrijd. Dit geeft vertrouwen voor de komende twee belangrijke wedstrijden die nog op het programma staan.

Volgende week speelt Oranje Wit een uitwedstrijd tegen de Korfrakkers in Erp om 15.30u.

Maureen Drabbels (5x), Lizzy Michels (3x), Anne Lutters en Tess van der Cruijsen (beide 2x), Gwen Baken, Loes Weijs en Anne Weijs (allen 1x)