Oranje Wit 1 – Spes/VIOS 1

Datum wedstrijd: 21 apr 2024

Deze koude zondag mocht Oranje Wit op eigen veld aantreden tegen Spes/VIOS, na een paar weken pauze gehad te hebben na het zaalseizoen. Oranje Wit vloog uit de startblokken en zo was het na een paar seconden in de eerste aanval al 1-0. De eerste helft was een leuke gelijk opgaande helft waarin Oranje Wit scoorde maar niet los kon komen van de bezoekers. De uitploeg scoort uiteindelijk vlak voor rust nog, zo gaan ze aan de thee met een 6-7 tussenstand.

In het begin van de tweede helft zijn de oranjehemden de bovenliggende partij en zo komen ze mede door sterk verdedigend werk op een 10-8 voorsprong. Niet veel later trekken de bezoekers met nog een kleine 10 minuten op de klok de stand toch weer gelijk. Hierna volgt een fase dat Oranje Wit de organisatie niet helemaal meer op orde heeft. Zo kan Spes/VIOS nog 2 maal tot scoren komen en eindigt de wedstrijd in een 10-12 verlies voor de Leunse ploeg.

Ondanks het verlies kan Oranje-Wit terug kijken op een sterke eerste buitenwedstrijd, zij zullen donderdag om 20.00u in de kwartfinale van de beker aantreden tegen MKV op het eigen veld. Daarna zal op 5 mei de competitie worden hervat met een belangrijke uitwedstrijd bij rode lantaarndrager Prinses Irene.

Doelpunten: Anne Weijs (3x), Jessica Klaassens en Gwen Baken (beide 2x), Anne Lutters, Loes Weijs en Lizzy Michels (allen 1x)