Oranje Wit 1 – Spes/VIOS 1

Datum wedstrijd: 16 mei 2024

Deze donderdag mocht Oranje-Wit op eigen veld aantreden in de halve finale van de beker, tegen goede bekende Spes/VIOS. Na elkaar al vier maal getroffen te hebben in de reguliere competitie ging het nu om het behalen van de bekerfinale. Voor Oranje-Wit heeft de competitie de prioriteit, maar zou het behalen van de bekerfinale een cadeautje zijn. En dus begint de ploeg uit Leunen met goede focus en strijd aan de wedstrijd.

Beide ploegen beginnen verdedigend sterk, toch is het de uitploeg die op voorsprong komt. Vrijwel gelijk daarna maakt Oranje-Wit de aansluitingstreffer. Tot 5 minuten voor de rust is het een gelijk opgaande wedstrijd. Maar waar de ploeg uit Leunen verzuimd te scoren, blijft Spes/VIOS in de laatste minuten scherp en pakt nog voor rust een belangrijke voorsprong 2-6.

Na rust blijkt het voor Oranje-Wit zaak om het verdedigend net zo goed op orde te houden als het eerste gedeelte van de eerste helft. Dit lukte en zo breekt er een doelpuntloze periode aan, want zowel de uit-, als thuisploeg weten de korf de eerste 15 minuten niet te vinden. Zo blijft er hoop voor Oranje-Wit, aangezien Spes/VIOS niet verder uitloopt. Maar helaas lukt het niet om het gat dat net voor rust is geslagen nog te dichten. Zo wordt de eindstand bepaald op 4-9.

Ondanks het verschil in score, was het missen van kansen, in deze halve finale het verschil tussen beide ploegen. Voor Oranje-Wit gaat het vizier nu op de laatste twee competitiewedstrijden, waar zij er één van moeten winnen om direct klassenbehoud binnen te halen. Beginnend komende zondag tegen Be Quick om 15.00u in Nuland.

Doelpunten: Maureen Drabbels, Anne Weijs, Anouk Reintjes, Anne Lutters.