Oranje Wit 1 – Rosolo 1

Datum wedstrijd: 19 nov 2023

Oranje Wit mocht vandaag in de eerste thuiswedstrijd van het binnen seizoen aantreden tegen Rosolo, uit Reusel. Oranje Wit begint sterk aan de wedstrijd en komt op een 2-0 voorsprong. Zeker in de eerste 20 minuten is Oranje Wit de bovenliggende partij. Pas na 20 minuten vinden de bezoekers een gaatje in de defensie van de Leunse club, zo komt de ploeg uit Reusel terug tot 2-2. In de laatste minuten van de eerste helft weet Rosolo toch de voorsprong te pakken en wordt de ruststand 2-6. Oranje Wit laat een sterk spelbeeld zien de eerste helft en heeft het vertrouwen om dit de tweede helft voor te zetten.

Toch is het Rosolo die sterk uit de kleedkamer komt. De ploeg uit Leunen verliest op details een aantal duels en krijgen hierdoor verschillende doelpunten tegen. Ook verzuimt Oranje Wit om zelf de kansen af te maken, zo staat er 10 minuten voor tijd een iets wat geflatteerde 4-15 stand op het scorebord. In de eindfase blijft de ploeg uit Leunen strijd tonen en staat het verdedigend nog sterk, waardoor er in de laatste minuten door beide ploegen nog gescoord wordt. Zo staat er uiteindelijk, in de wedstrijd waarin de scheidsrechter ook nog een aantal dubieuze beslissingen neemt, een geflatteerde uitslag van 6-18 op het scorebord.

Volgende week mag Oranje Wit afreizen naar Reusel voor een uitwedstrijd tegen DDW.

Doelpunten: Tess van der Cruijsen (2x), Jessica Klaassens, Noa Fleurkens, Loes Weijs & Anne Lutters (allen 1x)