Oranje Wit 1 – Rooi 1

Datum wedstrijd: 21 jan 2024

Oranje Wit – Rooi 19-12 (11-4)

Vandaag stond voor Oranje Wit een belangrijke thuiswedstrijd op het programma tegen Rooi. Het belang van de wedstrijd is vooraf duidelijk. Rooi staat twee punten boven de Leunse ploeg en om gelijk te komen op de ranglijst is winnen de enige optie.

Oranje Wit is dan ook gebrand om te winnen en de tegenstander vanaf minuut 1 geen ruimte te geven. Dit is dan ook direct zichtbaar, wanneer er na 4 minuten spelen al een 3-0 voorsprong op het scorebord staat. Door sterk verdedigend werk en aanvallend als team te spelen staat er na 15 minuten zelfs een 8-2 stand op het scorebord. Toch weet Rooi via twee verre afstandsschoten in de eerste helft nog wat terug te doen. Maar het is Oranje Wit die met drie afstandsschoten op rij de ruststand op 11-4 zet.

In de tweede is helft is het zaak voor de thuisploeg om de controle over de wedstrijd te behouden. Direct na rust is het dan ook Oranje Wit die de korf weer weet te vinden, 12-4. Hierna breekt er een periode aan dat het aanvallend even zoeken is, maar verdedigend staat het als een huis. Met nog 10 minuten te spelen staat er een comfortabele 17-10 stand op het scorebord en is Rooi zoekende. De overwinning komt dan ook niet meer in gevaar. Met een eindstand van 19-12 haalt Oranje Wit een belangrijke overwinning binnen. Voor de ranglijst betekent dit dat de Leunse ploeg op onderling resultaat boven Rooi uitkomt en daarmee ook weer volop mee doet voor een plek die recht geeft op direct klassenbehoud in de topklasse.

Volgende week mag Oranje Wit afreizen naar Reusel voor een wedstrijden tegen koploper Rosolo.

Doelpunten: Lizzy Michels (5x), Maureen Drabbels (5x), Tess van de Cruijsen (4x), Jessica Klaassens (4x), Anne Lutters (1x)