Oranje Wit 1 – Melderslo 1

Datum wedstrijd: 3 dec 2023

Deze zondag stond voor Oranje Wit de derby tegen Melderslo op het programma. Het plan was duidelijk, daarnaast moest er ook gewonnen worden. Het was Melderslo die de score opende en al snel op 0-1 kwam. Na 10 minuten spelen groeide Oranje Wit in de wedstrijd en kwam het na een paar mooie afstandsschoten op een 4-2 voorsprong. Deze voorsprong werd voor rust niet meer weggegeven en zo gingen beide ploegen aan de thee met een 5-3 ruststand.

Het was de thuisploeg die vervolgens die lijn wist door te zetten en sterk uit de kleedkamer kwam. Met een paar goede uitgespeelde teamgoals stond er een comfortabele 8-4 stand op het scorebord. Met nog twintig minuten op de klok had Melderslo geen antwoord op de doelpunten aan de Leunse zijde. Met nog 10 minuten op de klok en een 12-8 tussenstand mocht Oranje Wit de winst niet met uit handen geven. Dit keer wist Oranje Wit de spanning uit de wedstrijd te houden. Dit resulteerde in een verdiende 13-10 overwinning voor de Leunse ploeg.

Volgende week speelt Oranje Wit 1 een uitwedstrijd tegen de andere Noord-Limburgse topklasseploeg, Vios/Spes 1 om 14:30 in Gennep.

Doelpunten: Maureen Drabbels (4x) Jessica Klaassens, Gwen Baken (beide 3x), Anne Weijs (2x), Anne Lutters (1x)