Oranje Wit 1 – De Korfrakkers 1

Datum wedstrijd: 17 dec 2023

Deze zondag mocht Oranje Wit het in de thuishal opnemen tegen De Korfrakkers uit Erp.

Het was de ploeg uit Leunen die de score wist te openen. In de beginfase kon Oranje Wit bij blijven, hierna was het de ploeg uit Erp die de leiding wist te nemen. Met een stand van 3-6 gingen beide ploegen rusten.

Ook in het tweede deel van de wedstrijd was het De Korfrakkers die aan de leiding bleef gaan. Verdedigend kon Oranje Wit goed partij bieden, maar aanvallend was het wat zoekende. Richting de eindfase was het voor vooral belangrijk om controle te houden over het eigen spel. Zeker wanneer er met nog een aantal seconden op de klok een pittige overtreding wordt gemaakt door de uitploeg.

Oranje Wit verliest in eigen huis met 6-17. Een groot verschil in cijfers, al blijft het spelbeeld in de wedstrijden vertrouwen geven voor de rest van de competitie.

14 januari vervolgt Oranje-Wit de competitie in een uitwedstrijd tegen Be-Quick.

Doelpunten: Maureen Drabbels en Loes Weijs (beide 2×), Lizzy Michels en Marly Thissen (beide 1x)