Oranje Wit 1 – De Korfrakkers 1

Datum wedstrijd: 12 mei 2024

Op deze warme zondag mocht Oranje Wit aantreden tegen De Korfrakkers uit Erp.

Oranje Wit start sterk aan de wedstrijd en komt op een 1-0 voorsprong via een vrije worp. Daarna is het aan de uitploeg die weet te scoren, ondanks goed aanvallend en verdedigend werk aan de Leunse kant. Er worden veel kansen gecreƫerd, maar het lukt Oranje Wit maar niet om de korf te vinden en het verschil op het scorebord te maken. De Korfrakkers kan dit wel en komt zo op een 1-3 voorsprong. Voor rust scoren beide ploegen nog een keer. Zo gaan beide ploegen rusten met een 2-4 stand.

Na rust blijft het spelbeeld gelijk. Het is opnieuw de uitploeg die met twee snelle goals de voorsprong vergroot 2-6. Oranje Wit blijft er wel voor gaan en zo scoren beide ploegen met nog 15 minuten op de klok 4-7. Toch is het De Korfrakkers die aan het langste eind trekt. De scheidsrechter fluit af bij een 5-11 stand in een wedstrijd waarin het verschil tussen beide ploegen op het scorebord groter is dan het spelbeeld liet zien.

Oranje Wit mag zich nu voor gaan bereiden op de halve finale van de beker, donderdagavond 20.00u op eigen veld tegen Spes/VIOS.

Maureen Drabbels (2x), Gwen Baken, Tess van der Cruijsen & Lizzy Michels (allen 1x)