Oranje Wit 1 – DDW 1

Datum wedstrijd: 4 feb 2024

Deze zondag mag Oranje Wit het in de thuishal opnemen tegen DDW. Na de vorige wedstrijd waarin beide ploegen aan elkaar gewaagd waren, is de spanning voor deze wedstrijd ook voelbaar.

De eerste twintig minuten gaan de ploegen gelijk tegen elkaar op. Er wordt goed verdedigd en aanvallend worden de goede kansen gezocht. Zo staat er een 5-5 stand op het scorebord. Het is uiteindelijk DDW die net voor rust de 5-6 maakt en met een kleine voorsprong de rust in gaat.

In de tweede helft weet DDW voor het eerst in de wedstrijd een gaatje te slaan en loopt uit naar 5-8. Na 10 minuten spelen lopen ze zelfs uit tot 7-12. Oranje Wit verzuimt om de kansen te verzilveren en loopt hierdoor achter de feiten aan. Na een time-out waarin coach Davy Wind duidelijke taal spreekt, weet de Leunse ploeg zich te herpakken. Binnen 10 minuten is de spanning weer volledig terug in de wedstrijd met een 12-13 stand op het scorebord. Toch is het vervolgens DDW die blijft scoren 12-15. Via een aantal mooie afstandschoten weet Oranje Wit nog wel een aantal keer te scoren, maar is het DDW die mee blijft scoren. Hierdoor verliest de ploeg uit Leunen deze zondag met 14-19 en blijft het voor de ploeg spannend op de ranglijst.

De volgende wedstrijd mag Oranje Wit afreizen naar Melderslo. Deze wedstrijd wordt gespeeld om 14.40u.

Doelpunten: Maureen Drabbels 5x, Lizzy Michels 3x, Jessica Klaassens 2x, Anne Weijs 2x, Gwen Baken 1x, Anne Lutters 1x