Oranje Wit 1 – Be Quick 1

Datum wedstrijd: 8 okt 2023

Oranje Wit mocht het deze zondag op eigen veld opnemen tegen Be Quick. Op papier een sterke tegenstander voor de Leunse ploeg.

Het is thuisploeg die sterk begint aan de wedstrijd en na vijf minuten spelen door middel van een afstandschot de scoren weet te openen 1-0. Be Quick heeft hier direct een antwoord op en trekt de stand gelijk 1-1. Toch is het in de eerste helft Oranje Wit die verdedigend zeer sterk staat en zichzelf hierdoor de ruimte geeft om aanvallend naar doelpunten te zoeken. Na 10 minuten spelen komen de oranje hemden dan ook op een 3-1 voorsprong. Hierna blijft de thuisploeg de bovenliggende partij, maar pas in de laatste minuut van de eerste helft weten zij door middel van een kleine kans en strafworp een groter gat te slaan. De ploegen gaan rusten met een 5-1 stand.

Voor Oranje Wit is het zaak op in de tweede helft scherp te blijven, want de winst is nog lang niet binnen. Het is de ploeg uit Leunen die na rust opnieuw de score opent 6-1.Toch begint de tweede helft wat onrustig met wat kansen aan de zijde van Be Quick. Oranje Wit blijft daar in tegen gecontroleerd korfballen. Beide ploegen weten de korf te vinden en hierdoor blijft de voorsprong behouden 8-4. Met nog een kwartier te spelen, worden de aanvallen rustig uitgespeeld.  Met een eindstand van 9-6 en een sterk optreden van Oranje Wit blijven de welverdiende punten in Leunen.

Volgende week zondag speelt Oranje Wit tegen ODC in Ommel om 13.30u. Komende donderdag 12 oktober wordt er eerst nog een bekerwedstrijd gespeeld tegen Bladella om 20.00u in Leunen.

Maureen Drabbels 3x, Anne Weijs 2x, Loes Weijs, Anouk Reintjes, Anne Lutters en Jessica Klaasens (allen 1x).