Oranje Wit 1 – Be Quick 1

Datum wedstrijd: 17 mrt 2024

Voor de laatste zaalwedstrijd in competitieverband mag Oranje Wit het opnemen tegen regerend landskampioen Be Quick uit Nuland. Zij staan 3de op de ranglijst en zijn al zeker van de kruisfinales voor het Nederlands kampioenschap. Oranje Wit daarentegen moet zorgen dat ze geen laatste eindigen om daarmee directe degradatie te ontlopen. De opdracht is duidelijk: winnen!

Het is Be Quick dat uit de startblokken schiet en al gauw een kleine voorsprong te pakken heeft 1-3. Na een kwartier spelen weten de oranje hemden de stand weer gelijk te trekken 4-4, maar is het toch de uitploeg die met een voorsprong de rust in gaat 4-6.

Na de rust is het Be Quick die opnieuw tweemaal de korf weet te vinden en hiermee een gaatje weet te slaan 4-8. Hierna wordt het een een gelijk opgaande wedstrijd en laat Oranje Wit zien dat ze nog niet klaar zijn in de topklasse. Zo trekken ze de stand weer gelijk en is de spanning volop voelbaar. Na een 10-10 tussenstand wordt het 5 minuten voor tijd 11-11. Beide ploegen maken deze zondag kans op de winst, toch valt het helaas opnieuw de verkeerde kant op voor de ploeg uit Leunen. Het is Be Quick die twee minuten voor tijd met een strafworp aan het langste eind trekt: 11-12.

Na een paar uur is het duidelijk voor Oranje Wit dat de directe concurrent Rooi verloren heeft en dat deze ploeg daardoor rechtstreeks degradeert.

Oranje Wit mag zondag 24 maart om 12:15u in Overasselt tegen Ona/Astrantia gaan strijden voor klassebehoud in de topklasse. In een drieluik zal bepaald worden welke ploeg volgend seizoen in de topklasse speelt.

Doelpunten:

Gwen Baken (3x), Anne Weijs (3x), Jessica Klaassens (3x), Maureen Drabbels (1×), Tess van der Cruijssen (1×),