ONA/Astrantia 1 – Oranje Wit 1

Datum wedstrijd: 24 mrt 2024

Deze zondag stond voor Oranje Wit de eerste wedstrijd in de nacompetitie op het programma. In een drieluik wordt gestreden voor behoud in de topklasse. Het is de ploeg uit Leunen die met twee afstandsschoten direct de voorsprong pakt.

Toch vindt ook de thuisploeg de korf en na 10 minuten spelen trekt ONA/Astrantia de stand gelijk tot 3-3. De resterende minuten wordt er op de beurt gescoord en zo gaan de speelsters rusten met een 6-6 stand.

Na de rust is het de Leunse ploeg die sterk uit de kleedkamer komt en het tempo hooghoudt. Met twee doelpunten op rij pakt Oranje Wit de voorsprong 6-8. Het is ONA/Astrantia die moeite heeft om het tempo bij te benen. Hierdoor loopt Oranje Wit uit naar 5 doelpunten verschil 10-15. Tot de laatste seconde wordt er gestreden en gaat Oranje Wit met een duidelijk verdiende zege terug naar Leunen 10-17. Volgende week is het tweede duel in deze drieluik, waarin Oranje Wit bij winst het klassebehoud binnen heeft. Zij spelen dan om Paaszondag om 14.30u thuis in de Wetteling.

Doelpunten:
Maureen Drabbels (6x), Tess van de Cruijssen (3x), Lizzy Michels en Anouk Reintjes (beide 2x), Jessica Klaassens, Gwen Baken, Anne Weijs, Emma Robins (allen 1x)