ODC 1 – Oranje Wit 1

Datum wedstrijd: 15 okt 2023

In de laatste buitenwedstrijd voor de zaalcompetitie mocht Oranje Wit het opnemen tegen ODC in Ommel. Een belangrijke wedstrijd voor de ranglijst.

Het is de ploeg uit Leunen die de score weet te openen. Echter is het hierna ODC die sterk aan de wedstrijd begint. Oranje Wit is onrustig, blijft zoeken en weet niet het niveau te halen van de afgelopen weken. ODC maakt hier gebruik van en weet uit te lopen tot een 8-3 tussenstand. Toch weet de Leunse ploeg met twee doelpunten voor de rust de schade te beperken tot 8-5.

In de tweede helft lijkt de spanning terug te komen in de wedstrijd als de oranje hemden de 8-6 op het scorebord zetten. Toch is het opnieuw ODC die met een strafworp het gat weet te vergroten. Ook in de tweede helft lukt het Oranje Wit niet om de organisatie op orde te krijgen. ODC speelt daarentegen een sterke wedstrijd en loopt verder uit. Met een eindstand van 16-8 en een totale offday van de uitploeg, laat Oranje Wit dure punten liggen. Door het verlies deelt Oranje Wit de derde plek nu met drie ploegen. Toch kan Oranje Wit vertrouwen halen uit de eerder gespeelde wedstrijden. Met de wetenschap dat ze het elke ploeg moeilijk kunnen maken, gaat de ploeg uit Leunen zich voorbereiden op het zaalseizoen.

Tess van der Cruijssen 2x, Noa Fleurkens 2x, Jessica Klaasens, Gwen Baken, Emma Robins,