Melderslo 1 – Oranje Wit 1

Datum wedstrijd: 18 feb 2024

Deze zondag stond voor Oranje Wit de wedstrijd tegen Melderslo op het programma. Beide clubs kennen elkaar inmiddels goed.

Het is Oranje Wit die sterk aan de wedstrijd begint en de score weet te openen: 0-1. Het eerste kwartier is de ploeg uit Leunen de bovenliggende partij en is er geen vuiltje aan de lucht. Zo weten ze uit te lopen naar een 3-6 voorsprong. Hierna breekt er een fase aan dat de ploeg onrustig wordt. Ook worden grote kansen niet verzilverd, waardoor de oranjehemden het zichzelf lastig maken. Melderslo weet hierdoor op gelijke hoogte en zelfs voor rust nog op voorsprong te komen. Met 7-6 gaan beide ploegen aan de thee.

In de tweede helft blijft het zaak om de focus te houden op het eigen team en meer rust te creëren in het veld. Het is uiteindelijk Melderslo dat als eerste de korf weet te vinden in de tweede helft, waarna Oranje Wit binnen vijf minuten de stand weer in evenwicht brengt 8-8. Het is duidelijk dat beide ploegen in het tweede deel van de wedstrijd aan elkaar gewaagd zijn, wat met nog een kwartier spelen resulteert in een gelijke stand, 11-11. Als Melderslo met nog 10 minuten spelen de 12-11 binnen schiet, lijken zij de punten in eigen huis te houden. Toch creëert Oranje Wit nog een aantal goede kansen en komt via een mooi afstandsschot op een verdiende gelijke stand, 12-12. Met nog 1 minuut op de klok wordt het een zeer spannend slot en lijkt het erop dat er deze zondag geen winnaar uit de bus komt. Maar uiteindelijk duurt de wedstrijd voor Oranje Wit toch letterlijk een seconde te lang en weet de ploeg uit Melderlso in de allerlaatste seconde de wedstrijd te beslissen, 13-12.

Hierdoor verliest de Leunse ploeg voor de derde keer dit zaalseizoen in de laatste secondes en vertrekken ze met een zuur gevoel terug naar huis.

Volgende week staat de pittige thuiswedstrijd tegen VIOS/Spes op het programma, deze wordt gespeeld in de wetteling om 13.15u.

Doelpunten: Maureen Drabbels (4x), Lizzy Michels (3x), Jessica Klaassens (2x), Tess van der Cruijsen (2x), Anne Weijs (1x).