De Korfrakkers 1 – Oranje Wit 1

Datum wedstrijd: 1 okt 2023

Vandaag mocht Oranje Wit aantreden tegen De korfrakkers in het warme Erp. De ploeg uit Leunen weet dat er een fysieke tegenstander op hun wacht. Vanaf het eerste fluitsignaal is dit direct duidelijk. Er worden goede kansen gecreëerd, toch kijkt Oranje Wit na 10 minuten tegen een achterstand aan van 2-0. Hierna heeft de uitploeg het aanvallend lastig en worden er herhaaldelijk dezelfde fouten gemaakt. Er wordt fysiek veel toegelaten en de ploeg uit Erp profiteert hiervan. Beide ploegen gaan rusten met een 5-2 stand.

Oranje Wit komt goed uit de kleedkamer en weet het tactisch beter neer te zetten. Het eerste doelpunt is dan ook voor de oranje hemden. Hierna blijven beide teams scoren. Na een kwartier spelen komt de spanning volledig terug in de wedstrijd met de 7-6 op het scorebord. Opnieuw weet de korfrakkers met fysiek spel tweemaal de korf te vinden en moet de ploeg uit Leunen weer in de achtervolging. Met een kleine kans en een mooi afstandsschot en 2 minuten op de klok wordt de stand voor het eerst in de wedstrijd gelijk getrokken 9-9. Helaas is de eindfase voor de Korfrakkers, wat resulteert in een einduitslag van 12-9. Oranje Wit reist met een gemengd gevoel terug naar Leunen, de winst zat er vandaag in maar kwam er net niet uit.

Volgende week staat er een thuiswedstrijd op het programma tegen Be Quick om 11.00u.

Anne Weijs 2x, Maureen Drabbels 2x, Gwen Baken 2x, Anne Lutters 1x, Lizzy Michels 1x, Tess van de Cruijssen 1x.