De Korfrakkers 1 – Oranje Wit 1

Datum wedstrijd: 10 mrt 2024

Deze zondag mocht Oranje Wit afreizen naar Erp voor de uitwedstrijd tegen Korfrakkers. Voor beide ploegen opnieuw een belangrijke wedstrijd.

Het is Korfrakkers die zeer sterk aan de wedstrijd begint en vroeg in de wedstrijd een voorsprong pakt 4-1. Toch weten ook de oranje hemden de korf te vinden en zetten ze na 10 minuten spelen de stand op 5-3. Oranje Wit is zoekende en heeft moeite om het eigen aanvalsspel te blijven spelen. Het is dan ook Korfrakkers die deze zondag het initiatief in de wedstrijd pakt. Door het zeer hoge scoringpercentage lopen zij voor rust uit naar een 14-4 stand.

Na rust blijft Oranje Wit strijdbaar en weten zij met vier doelpunten op rij toch nog iets terug te doen 16-9. De Korfrakkers heeft in de tweede helft iets meer moeite met de afronding van de kansen en weet in totaal nog maar vier keer te scoren. Ook wordt de wedstrijd steeds fysieker, waarin vooral de scheidrechter helaas een zeer bepalende rol speelt voor de sfeer in de wedstrijd. Uiteindelijk klinkt het eindsignaal bij een stand van 18-9. Een wedstrijd waarin de Korfrakkers deze zondag de betere ploeg was en verdiend wint.

Na deze wedstrijd gaat voor Oranje Wit het vizier snel weer op komende zondag. Zij spelen dan thuis in de Wetteling de belangrijke wedstrijd tegen Be Quick.

Bij winst mag de ploeg uit Leunen in een drieluik strijden voor klassenbehoud in de topklasse. Bij verlies moeten zij afwachten wat naaste concurrent Rooi doet, mochten zij verliezen dat blijft de drieluik staan voor de oranje hemden. Oranje Wit zal, zoals elke wedstrijd, als ploeg blijven strijden om klassenbehoud in eigen hand te houden.

Anne Weijs (3x), Anne Lutters (2x), Loes Weijs, Jessica Klaassens, Gwen Baken, Emma Robins (allen 1x).