Be Quick 1 – Oranje Wit 1

Datum wedstrijd: 14 jan 2024

Deze zondag mocht Oranje Wit afreizen naar Rosmalen voor een uitwedstrijd tegen Be Quick. Een belangrijke wedstrijd in de ranglijst voor beide ploegen.

Beide teams beginnen verdedigend sterk aan de wedstrijd. In de beginfase zijn de doelpunten dan ook schaars. Na 13 minuten staat er een 2-3 voorsprong voor de Leunse ploeg op het scorebord. Toch krijgt Oranje Wit het hierna aanvallend lastig en spelen ze de aanvallen niet goed uit. Be Quick weet hierdoor op voorsprong te komen en beide ploegen gaan rusten met een 7-5 ruststand.

In de tweede helft is het de thuisploeg die weer scherp begint en hierdoor weet uit te lopen naar een 9-5 stand. Oranje Wit heeft deze zondag aanvallend geen antwoord op het spel van Be Quick. De Leunse ploeg weet nog wel een aantal keer de korf te vinden, maar Be Quick blijft mee scoren. Zo staat er aan het eind van de wedstrijd een teleurstellende 13-8 op het scorebord.

Volgende mag Oranje Wit het in een thuiswedstrijd opnemen tegen Rooi. Opnieuw een belangrijke wedstrijd voor de ranglijst.

Jessica Klaassens, Anne Weijs (beide 2x), Gwen Baken, Anne Lutters, Tess van der Cruijsen en Loes Weijs (allen 1x)