Be Quick 1 – Oranje Wit 1

Datum wedstrijd: 26 mei 2024

Deze zondag stond voor Oranje Wit de uitwedstrijd tegen Be Quick op het programma. Voorafgaand aan de wedstrijd was al duidelijk dat naaste concurrent ODC tegen de hekkensluiter had gewonnen. Dit betekent dat de wedstrijd van volgende week pas zal beslissen wie er in de nacompetitie gaat spelen, ongeacht het resultaat vandaag.

Toch wil Oranje Wit ook vandaag een goed resultaat behalen en het is dan ook de ploeg uit Leunen die op 0-2 voorsprong komt. Opnieuw staat de uitploeg sterk in de verdediging en Be Quick heeft het moeilijk om de juiste kansen te vinden. Toch is het de ploeg uit Nuland die de korf net wat gemakkelijker vindt en zo gaan beide team rusten met een 4-2 stand.

De tweede helft begint onrustig door een flinke regenbui. Na vijf minuten spelen zoeken beide ploegen nog even de kleedkamer op tot het zonnetje weer begint te schijnen. Hierna verloopt de wedstrijd van beide kanten en komt de spanning niet meer terug in de wedstrijd. Na een 6-2 tussenstand loopt Be Quick nog uit naar een 9-3 eindstand. Een wedstrijd waarin het verdedigend goed stond, maar aanvallend te weinig kansen werden afgemaakt.

Voor Oranje Wit gaat de focus nu op de laatste competitiewedstrijd tegen naaste concurrent ODC. Beide ploegen staan op een gelijk aantal punten en dus is het zondag alles of niets. Bij winst zal Oranje Wit het klassenbehoud veiligstellen. Bij een gelijkspel of verlies zal het seizoen nog wat verlengd worden met een nacompetitie. De wedstrijd komende zondag wordt gespeeld op Sportpark ’t Klaverblad in Leunen om 13.00u.

Doelpunten: Loes Weijs, Marly Thissen en Anouk Reintjes.