DDW 1 – Oranje Wit 1

Datum wedstrijd: 26 nov 2023

Deze zondag mocht Oranje Wit afreizen naar Reusel om het op te nemen tegen DDW.  Het is voor de ploeg uit Leunen inmiddels een bekende tegenstander. Het is Oranje Wit die de score deze wedstrijd weet te openen, waarna DDW via een strafworp ook van de 0 afkomt.

Gedurende de eerste helft staan de oranje hemden verdedigend sterk, alleen zijn ze aanvallend zoekende. Het is hierdoor DDW die door middel van aan strafworp en vrije worp op voorsprong weet te komen. Maar nog voor rust wordt de stand gelijk getrokken en gaan beide ploegen rusten met een 5-5 stand.

Het is vervolgens Oranje Wit die sterk uit de kleedkamer komt en ook aanvallend het beter weet neer te zetten. De korf wordt makkelijker gevonden wat resulteert in een 6-9 voorsprong met nog 20 minuten te spelen. Het is DDW die de spanning in de wedstrijd houdt door met twee doelpunten op rij het gat weer te verkleinen 8-9.  Via een afstandschot blijft Oranje Wit wel op voorsprong 8-10. Toch komt de stand opnieuw, met nog 10 minuten te spelen, op gelijke hoogte 10-10. Beide ploegen geven zich niet gewonnen en trakteren het publiek op een zeer spannende slotfase. De ploegen scoren om en om en met nog 2 minuten op de klok wordt er aan de Leunse zijde een strafworp geraakt 12-12. In de absolute slotfase van de wedstrijd staat er nog 30 seconden op de klok en krijgt DDW de bal nog een keer in de aanval. Op  10 seconden valt er een schot van afstand met geluk binnen. Hierna weet Oranje wit in de resterende tijd nog tot een kans te komen, waarbij de bal net niet binnen valt.

Oranje Wit verliest hierdoor op het nippertje met 13-12 van DDW. Een zondag waarop Oranje Wit een sterke wedstrijd speelt, die wordt afgesloten met een zuur randje.

Volgende week speelt Oranje Wit een thuiswedstrijd tegen buurtgenoot Melderslo om 14.30u in de Wetteling.

Maureen Drabbels en Jessica Klaassens (beide 3x), Gwen Baken en Tess van der Cruijssen (beide 2x), Loes Weijs en Emma Robins (beide 1x)